CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

February 17, 2011

KAHWIN MUDA SESUAI KER....

HALLOOOOOOO....rini topik aku fasal kahwin muda...sesuai ker...ada orang kata tak sesuai n ada yang kata sesuai. Aku lak rasanyer tak berapa nak sesuai laaaa kawen muda ni. Ini pandangan aku laaaa....kahwin muda ni bukan bagus sangat. 1st sebab masing-masing tak matang...2nd lak sebab masing-masing tak puas enjoy....so bila tak matang+tak puas enjoy jawpannya cerai berai.

Aku tengok sekarang dah macam satu trend jer...ramai-ramai kahwin n ramai-ramai cerai. Sedih sangat bila aku tengok kejadian macam ni. Kawan-kawan aku jer pun ramai yang bercerai sebab nak hidup bebas macam orang bujang...harap aku dijauhkan laaa dari semua ini.

Walaupun kahwin muda bila dilihat ia banyak keburukan tapi ada juga baiknya...sebab kalau kahwin muda ni dapat anak cepat. anak dah besar nampak seperti kawan kita...apa-apa pun semuanya terletak pada jodoh yang Allah tetapkan. Selagi kita mengikut apa yang disuruh oleh Allah pasti rumahtangga kita akan terus bahagia..

1 comments:

Ungku Nor said...

semuanya bergantung pada jodoh.

kawen cepat, yeap..untung sbb akak dgn anak akak dah macam adik-beradik je sekarang..haha..selalu org ingat akak ni kakaknya Anis ;p

yg tak best bila kawen cecepat..kita tak sempat kenal betul2 org yg kita kawen tu..heh