CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

August 27, 2009

KISAH BALIK KAMPUNG...

Salam buat semua..Puasa ker tu??hope tak da yang tinggal puasa lagi yer.Aku baru semalam masuk kerja...seronok dikampung masih terbawa-bawa hingga saat ini. Tapi kerja perlu untuk terus hidup..

Last Week aku balik kampung. Seronok sangat-sangat. Pulang ke sana bersama dengan keluarga kakak ku. Bertolak jam 2 pagi dari Putrajaya. Plan baik punya nak bersahur bersama family dikampunglah katakan. Minyak kereta ok..tayar ok semua ok...Tapi apa yang kita rancang tak semestinya akan jadi. Ada kejadian buruk telah menimpa kami. Tayar depan kereta abang iparku pecah. Mansyaallah...rasa bermacam-macam dihati ini. Masa sedar tayar pecah kami berada di Tanjung Malim jam menunjukkan hampir pukul 4 pagi. nasib tempat tu ok..lapang dan tidak merbahaya terutama buat kanak-kanak. Nasib juga ada tayar spare..so pa lagi..kami mengerjakan tayar keretalah pulak. hampir setengah jam baru siap..masa tu aku terfikir..andailah dalam kereta yang aku naiki ini semua perempuan, apa yang harus dibuat yer??ermmm...syukur sangat-sangat. Dengan tayar spare tu kami tak dapat bergerak laju...hanya boleh bawa 90km/jam sebab tayar spare tu kecil.Bila lihat jam masa bergerak lebih pantas..memang tak dapat bersahur di kampung..lastly ambil keputusan bersahur di R&R Tapah. Terkilan memang ada tapi semua ini dah dugaannya.Sampai di kampung jam 7 pagi...satu perjalanan yang cukup panjang pertama aku rasai..hehehe.

Keesokannya aku teman abang iparku ke kedai tayar untuk tukar yang baru. Tokey yang juga member ayahku kata kami telah langgar satu lubang besar. Fikir punya fikir akhirnya baru ingat yang kami memang ada langgar satu lubang besar di Ciberjaya. Bayangkan tayar tu sudah pecah dari Ciberjaya dan hanya sedar di Tanjung Malim..jauh sungguh dan cukup merbahaya sebab sepanjang perjalanan tu abang iparku drive 120km/jam. Apa sahaja boleh berlaku pada kami. Tapi Allah itu pelindung hambanya. Alahamdulillah.....aku bersyukur sangat-sangat sebab kejadian yang lebih merbahaya tak berlaku pada kami...

Pesanan buat ku pada u all semua..lain kali kalau nak berjalan jauh kita kenalah peka sentiasa pada keadaan sekeliling terutama perubahan pada kenderaan yang kita naiki. Lepas tu pulak bergeraklah awal sedikit sebab jika ada apa-apa yang berlaku pada kita agak mudah untuk meminta bantuan...seperti apa yang kita selalu lihat PANDU CERMAT JIWA SELAMAT...:)

3 comments:

Ross... said...

waah dh blk kg..dh berapa kali awak blk kg,kitaorg xblk2 gak..lastweek en razif exam..so cdg sok halfday nk blk b.g...yuhuu..bermalam di tluk intan dulu..

ns said...

syukur semua selamat kan....

maza said...

huhuhu.. den ujung minggu ni baru balik kampung. huhuhu

best gak kanzzz dah nama tak balik .. hehehehe.. pulak tu bulan puasa mcm ni.. waduh!!!! kagan sik...