CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

October 5, 2009

KIAMAT MAKIN DEKAT...

Salam buat semua...lama tak update sebab sibuk dengan rumah terbuka..almaklumlah, puasa sebulan so raya pun sebulanlah..hehehe...Aku tak nak bercerita hal rumah terbuka, tapi tentang kejadian alam yang makin hari makin dahsat..lihatlah di Negara jiran kita Indonesia..Dalam kita gembira rai hari raya tetapi mereka bersedih kerana negara mereka ditimpa bencana alam yang amat dahsyat..apa lagi kalau bukan gempa bumi hinggakan kita di Malaysia juga turut merasai gegarannya..

Aku di Putrajaya turut rasai gegarannya..Takut sangat..aku duduk di rumah flat..tinggi pulak tu..bila bangunan bergoyang aku rasa bagai nak runtuh jer bangunan tu...Kejadian Allah...siapa sangka kita juga akan turut rasai gegaran tersebut...Bila ku ingat balik kejadian tersebut..kadang-kadang aku terpikir adakah ini tanda-tanda kiamat..andainya kiamat benar-benar berlaku dalam masa terdekat ini bagaimana keadaannya...hanya gegaran sedikit manusia sudah lintang pukang lari..bagaimana kiamat??dimana bumi ini terus hancur bagai debu..nauzubillah..ngeri rasanya dan insaf rasa hati ini..

2 comments:

Mak Su said...

ramai2 kawan sepejabat kata mereka pun rasa gegaran tu, tapi maksu tak perasan pulak.. agaknya sebab masa tu sedang duduk, bukan berdiri

Adry said...

hermmmm insaf... insaf...