CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

September 4, 2009

HEBAT SANGAT KER ORANG GOMEN??

Salam Ramadhan buat semua..semalam aku ada baca dalam Blog Adry tentang pentingke menantu kerja kerajaan...bagi aku lah kerja apa pun tak kesah lah janji kerjanya halal...n tahu tanggungjawab dia. Bukannya apa memang orang kerajaan ni nampak jer hebat tapi sebenarnya tak lah hebat mana pun...Pakcik-pakcik n Makcik-makcik jangan lah ingat orang Gomen ni kaya...tak kaya mana pun orang gomen ni..sebab kalau benar-benar orang gomen kaya n banyak duit tak der lah banyak elaun diberi...

Orang gomen ni apa yang aku nampak cukup hebat bab buat Loan (Pinjaman ). Yang tu memang tak ku nafikan..bank-bank pun kalau nak cari Client sure dari orang gomen untuk buat Loan. Rata-rata pasti akan ada yang buat Pinjaman...tak kiralah sama ada loan untuk beli kereta ker...komputer ke atau rumah. Sesetengah tu aku lihat sampai pencen hutang pinjaman masih banyak lagi..so hebat sangat ker orang Gomen ni.??

Walaupun aku sekarang adalah orang gomen tapi aku tak lah bangga sangat walaupun banyak yang memuji kata hebat..hahaha..kerja kerani cabuk pun sudah dikata hebat. Tu lah penangan orang gomen. Apa yang pasti sebenar-benarnya gaji orang kerja gomen lah palin sikit sekali. hanya yang nampak untung bila dah tua nanti sebab ada pencen..itu sajalah yang aku nampak lain dari swasta...so sapa-sapa yang nak cari menantu tu fikir-fikir lah balik yer...

10 comments:

yayayuyee said...

betul kak,saya setuju dengan pandangan akak even saya tak bekerja lagi..
sudah sedia maklum orang yg keje gomen jarang nak naik kete yang besar..umah yang sangat la besar.kalu ada msti yang pangkat tinggi..biasenye orang bisness la yang kaya..duit hari-hari masuk,tapi gomen kalu tak pandai save buget maunyer makan megi je..
gaji cukup bulan baru la msyuk kan..

saya pon pening nak keje gomen ke,nak berbisness..

salam kenal

lupekanje said...

orang gomen yang salu kener komen...
huhu.....

AHMOI said...

yuyeecaplimau : kalau rasa anda berani untuk berbusiness teruskan hasrat tu..tapi kalau rasa takut baik lah ko kojer ngan gomen..

lupakanje : dah nasib org gomen cam gitu..hehehe

Mak Su said...

skrg ni artis hebat...tambah lagi artis realiti...ahaks

AHMOI said...

maksu : yang tu lagi gompak tu..hehhee

Parum Diabolus said...

keroje ape pun same je.. janji halalan toyiban..

Insyirah said...

Gomen? Erm, depends on what gred they are. Kalau supporting staff, saya setuju jugalah seperti yg awk cakap. But if kumpulan profesional, insyaALLAH mereka ok. Saya kenal juga ramai yg gred kumpulan profesional, seriously...they are very good & excellent. Tapi tak dinafikan, ada juga yg tak ok. So, ini bermakna, bukan bidang kerja yg menentukan hebat atau tidak, sebaliknya diri seseorang itu. Setiap org berbeza. So it's not fair to say that semua org keje gomen tak bagus. Hiksss...marah plak org-org yg kerja gomen ni. InsyaALLAH, kerja apapun tak kisah, yg penting kerja kita tu halal. Kerja pun ibadah juga. Harap semuanya dapat keberkatan dari DIA, insyaALLAH.

Salam kenal.. :)

ns said...

ns bangga la dpt keje gomen ni. Bukan senang juga tau..3 kali interview br dpt, hehe. yg penting keje gomen ni..xdela kena tendang sesuka hati time gawat ke ape ke kan...syukur..

ns said...

ns bangga la dpt keje gomen ni. Bukan senang juga tau..3 kali interview br dpt, hehe. yg penting keje gomen ni..xdela kena tendang sesuka hati time gawat ke ape ke kan...syukur..

h said...

yg byk hutang kat Bank ialah org gomen.......