CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

September 7, 2009

HUJUNG MINGGU YANG CERIA.........

Salam buat semua...hari ni cuti Nuzul Quran bagi negeri-negeri yang terlibat..aku hari ni kerja sebab dalam Wilayah Persekutuan. Cuti 2 hari rasa macam tak cukup saja. Kunalak hari ni aku kurang sihat..gusi bengkak, ntahlah kenapa...mungkin badan terlalu panas kot, almaklumlah 2 hari tak duduk diam di rumah..heheh..

Sabtu aku pergi seminar dengan member ku di Menara TM. Asalnya just nak teman member aku yang minat business mencari peluang apa yang ada di sana..aleh-aleh aku sekali tersangkut. hahaha...Bukan business MLM tau..tapi satu peluang perniagaan yang cukup cun sangat-sangat terutama pada suri rumah n sesiapa yang nak buat part time. Business under KLTP ni adalah anjuran peniaga Melayu punya. Mereka mencari sesiapa yang berminat untuk menjadi ajen Telco & Post kepada pihak Telekom dan Pejabat Poas. Jika dulu semua membayar bil di Pejabat Pos tetapi kini boleh di bayar di wakil ajen Telco & Post. Agent ni pulak tak perlu premis perniagaan yang terlalu besar..just buat di rumah saja boleh dapat komisyen yang tinggi..cukup menarik business ni...Dulu aku pernah lihat seorang Mamat tu buat business ni di rumahnya..orang-orang dekat rumah dia just bayar bil di rumah Mamat tu jer..tapi dulu tak tau..Sabtu haritu lah baru aku tau..now tengah dok pikir-pikir mencari modal dulu..hehee..

Balik jer dari Seminar KLTP balik rehat jap lepas tu keluar balik...Hari tu aku dan semua member rumah nak buka puasa di luar pula..asyik kat rumah saja..bosan juga kan..So lepas ambil sepupu member aku we all semua gerak gi Bangi..mak aiii..jalan jem..tension..Kul 7 baru sampai tempat lepak kitorang mana lagi kalau bukan Oasis Cafe Seksyen 7 milik bekas majikanku...hari tu pulak memang Full..nasib Tokey aku kenal so ada laaa lagi ruang untuk kitorang..hehe..Lain kali sapa-sapa nak buka puasa kat luar booking tempat dulu tau..takut nanti makan bersila lak..Menu memang best kat situ...aku nak upload pic tapi terbuang pula...so sorry yerrr...Makanan yang sedap-sedap disitu buat aku terlalu kenyang..hanya bayar seorang RM30 anda boleh makan sebanyak mana anda nak dan harga itu juga termasuklah Chiken Chop atau steak..memang berbaloi bagi yang kuat makanlah..

Ahad..aku keluar lagi dengan teman-teman rumahku..kali ni pergi beli barang-barang dapur..sambiltu rehat-rehat di Taman Tasek Putrajaya..saja nak hilangkan stress...kul 6 balik masak n menu kali ni simple saja..just buat murtabak mini dengan air tembikai jer...walaupun simple n tak ler sedap mana pun tapi dah makan ramai-ramai yang kurang best pun pasti akan jadi best...hehee..Tinggal minggu depan jer kita berpuasa lepas tu RAYA.....hope seminggu ni akan banyak kenangan manis tercatit dalam diari hidupku dengan teman-teman serumahku..

1 comments:

Adry said...

bagus jugak kalau ble buat bisnes kecilan cam tu kan.. hermmm