CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

March 30, 2009

EaRTH HOUR...




Earth Hour...pertama kali di buat di Malaysia..Hampir semua tempat di seluruh dunia ini bergelap selama sejam untuk dari 8.30 mlm sampai lah 9.30 mlm..so u all sapa ada sahut kempen ini??...aku..yaaaa..aku pun turut serta bergelap masa tu..anak sedara aku lah yang cukup bersemangatnya.Belum 8.30 mlm lagi dia dah ready nak tutup semua lampu di rumah...Cukup bersemangat budak ni...hehehe....

Cukup 8.30mlm..yaaaa....lampu dirumahku tutup. Tapi bila diluar rumah..aduh..sedihnyaaaa...tak ramai yang sahut seruan ini...adalah beberapa rumah yang turut serta...So u all rasa kempen ni berjaya ker???

Aku rasa....kurang berjaya lah kempen ni. ramai yang tidak tahu apa pentingnya kempen ini. Kalau yang menyahut tu pun setengah nya hanya suka-suka saja. Macam nak sambut tahun baru pun ada juga...langsung tak tau apa maknanya kempen tersebut.
Ada yang tutup lampu...tapi kipas dan television tak tutuplak...so still lagi lah tidak menyahut seruan kempen bagi aku...betul tak??so hope tahun depan kempen sebegini diteruskan dan diberi informasi dari awal apa itu Earth Hour ini..Dan aku harap juga agar banyak lagi badan-badan swasta yang turut serta lagi. bukan sekadar kempen tetapi turut bergelap selama sejam........

psst...apa u all buat hari minggu..aku berkumpul satu keluarga. Mak aku ada operation sabtu lepas..operation apa??besok aku story ek..byeeee...

8 comments:

KTS said...

hari2 pun boleh sahut kempen Earth hour ni...

28 mac tu simbolik je...
sptutnya kena berterusan... bukan setahu sejam...

hikkksss just my 2 cents :D

kakLuna said...

ramai yg x tau...pendaftaran dlm web Earth Hour tu pun jauh dr sasaran..

ahmoi register tak?

apapun mmg kempen nya begitu,iaitu memadamkan lampu atau brgan elektrik yg tidak digunakan...


kalo yg tgh digunakan..x pe...

Mak Su said...

lampu kat umah maksu kejap pasang kejap gelak ler. kejap nak ke tandas, kejap nak ke dapur. lilin langsung tak beli...huhuhu

lupekanje said...

acik nyaris telupa....sbb acik tertdo keletihan...
tetiber, dengar bunyi meletup....cam tembakan sepitol...terduduk acik... opocoottt...amender tu..
maklumla..umah acik tinggi atas kayangan...tatau apa jadik kat bawah.
pehtu acik cam tdgr org bising2 cakap suh padam lampu...baru acik tingat kempen tu..
acik tgk jam...pukul 8.30 lebih sikit dah..cecepat acik padam lampu..dan intai kat luar..kebanyakan rumah pun padam..
cuma satu dua jer nampak ada lampu..maybe diorg pun telupa atau tetido cam acik..heheh..

Adry said...

yeap.. kat sini pun sama... dekat area rumah saya ni... rumah saya jak yang gelap.. yang lain buat dek jer... huhu

kena buuat lagi nie...


Adry @ http://www.adrysabry.com

AHMOI said...

kutaksempurna :yap...sepatutnya benda ni berterusan..bukan sekadar 28 mac jer...

kak luna : idaklak moi tau register kat web site tu...heheheh...just tau cukup 8.30 mlm tutup lampu...tengok..kempen kurang berkesan kan...

maksu: tu tandanya half-half..hehehe

Lupakanje: Tahniah..nasib tersedar dr tido ek..tapi moi sure pas tutup lampu tu acik sambung tido lek...betoi tak?hehehe


adry: ianya berlaku sebab ramai tidak fahami maksud earth hour lagik.

Unknown said...

ahmoi...

tnb mengeluh cikit... kos jatuh tempoh sejam... waaa...

rumah k zan terang benderang hihi...

ebikko said...

wahhh pi kl ek? aku pi lambat daa... dah nyala dah lampu.. hehe