CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

February 3, 2009

SUDAH KETENTUANNYA...

Aku baca satu novel..dalam novel ada sebut "cinta tak semestinya berakhir dengan perkahwinan" Yap..aku akui ayat itu..Aku juga telah laluinya...Aku pernah cintai dan dicintai..tapi ianya hanya separuh jalan saja...mungkin itu bukan jodohku.

Tapi dalam banyak kegagalan aku bercinta..Paling ku rasai adalah bila aku cintai "A". Dia adalah cinta pertamaku..Dari kecik aku sudah minati dia. Ntahlah kenapa??nak kata baik sangat..aku rasa tak pun. Nak kata hensem pun tidaklah sangat...Tapi aku cukup selesa bila bersama dengannya.

Setiap detik bila bersama aku rasa cukup bahagia. Banyak perkara dapat dibualkan dan dikongsi. Aku cukup sayang pada dia. Tapi Sayang sahaja belum cukup andai ia tak terluah dari bibir masing-masing. Cinta yang selama ini hanya berada dalam hati akhirnya terkubur disitu jua..Kerana masing-masing malu meluahkan akhirnya ia terbiar begitu sahaja....

Ada yang minta ku akui apa dalam hati ini pada dia..Tapi aku bukanlah manusia yang akan musnahkan kebahagiaan insan lain..Biarlah ia berada dalam hati ku sahaja..Aku hanya mampu doa agar dia bahagia dengan pilihannya itu. Aku yakin gadis pilihannya itu mampu menjadikan dia sebagai manusia lebih berguna lagi kelak..

Aku yakin apa sahaja yang dicipta oleh Allah itu adalah yang terbaik...Aku redha dengan semua ketentuan ilahi ini...

2 comments:

Mak Su said...

maksu menjadikan semua pengalaman itu (eh wah, macam banyak), sebagai perencah kehidupan

Tie said...

Aaaa.....Ahmoi emo laa....

Hi hi....biasalah tu....sesuatu yang istimewa tentu tetap abadi di dalam jiwa.... jadikanlah ia satu kenangan indah.

Sati hari nanti Ahmoi akan ketemu seseorang yang special....khas untuk Ahmoi!! he he...