CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

December 4, 2008

ANAK-ANAK KU...

Anak-anak ku???ish..bila lak laaa ahmoi ada anak ni..hahaha..bukanlahh anak Moi..tapi anak-anak sedara Moi yang dah di anggap sebagai anak-anak ku juga...

Seminggu ni rumah aku tak sunyi sangat, sebabnya 2 orang anak buahku balik..Sorang Baru habis PMR bernama Nadia dan sorang lagi lak bakal ambik UPSR tahun hadapan bernama Amir...Diorang datang hari Selasa ritu..Naik bastuuuu..hehehe...

Abang aku yang suruh mereka balik kampung naik bas..Bukan apa, abang ku nak suruh mereka belajar guna kemudahan awam dan berdikari..terutamanya Nadia. Naiklah bas 2 beradikni dari Shah Alam jam 1.30 petang..Kesian sungguh diorang ni..apa taknya dah lah tak pernah naik bas kenalak bas tu slow sangat..U all tau..depa sampai Ipoh jam 5.30 ptg..hehehe...Turun jer dari bas semuanya dengan muka penat gilerrrr..hahaha...
Aku pun sejam nunggu depa ni..bimbang dan macam-macam perasaan ada pada ku..yer lah, riso gak dengan depa nii..dah tak penah naik bas pas tu lak langsung tak tau jalan. Aku call tanya sampai mana..yang Nadia tau atas jalan..tu jer lah jawapan dia..

Bas ada berhenti di Bikam tempat hentian...deme nasiblerrr tanya drebar bas tu..kalau tak dua orang tu mati-mati ingat dah sampai dan nak turun dah..kalau tak tanya harus aku rasa aku kena p ambik depa kat sana lerrr..Itu satu hal..pas tu lak dua-dua takut nak p toilet..so tahan laaaa dua orang tu sampai jumpa aku..takut p toilet sebab takut nanti kena tinggal bas...hehehe...nampak aku soalan pertama ialah"acu toilet dekat mana??"pas tu lari lerr cam lipas kudung..hahaha..baru depa tau macam mana rasanya naik bas...heheheh

Mulai semalam sampailah next week..mereka kena ikut arahan ibuku..kartun just 2 jam boleh tengok tu pun siang saja..kena ikut ayah ku pergi masjid dan kena buat kerja rumah..hehehe...Tu lah yang abang ku pinta dari ibuku..minta ibuku didik mereka sekejap..Kalau di rumah mereka ada orang gaji melayan..so payah sikit nak ajar mereka ni..di Snail River..no maid ..semua kena buat sendiri..Bila aku tengok arahan mak aku bagi..teringat aku zaman aku dulu-dulu..sejibi macam aku dan akak aku kena dulu..hehehe...
Nak tau macammana aku didik oleh mak aku dulu..besok aku storykan..daaa

2 comments:

Tie said...

Kak tie pun kalau naik bas takkan turun gi toilet hinggalah sampai kat tempat yang dituju. Takut kena tinggal!! Hi hi... Lagi pun toilet kat tmpt bas henti tu memang teruk (dgr org dok komplen...).

AHMOI said...

laaaaaaaaa..ingtkan budak ja..org dewasa pun der takut gak.hehehe..tgk bas juga kak..klu bas ok dia berenti pun tmpat ok gak..