CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

December 3, 2008

DI MANA AKU??

Sana sini cerita Indon..lagu pun dari sana juga. Semua TV berebut-rebut nak tayang rancangan dari seberang itu..BUkalah TV dari pagi sampai malam..pastilah cerita dari sana yang banyak penuhi ruang...

Begitu juga dengan Radio..baik dari Radio no.1 sampailah yang tak bernombor pastinya lagu0lagu dari INDON ni gak lah yang penuhi ruang..Hanya ada satu RADIO saja yang memainkan lagu-lagu dari Malaysia sepenuhnya..Jangan lah u all ambil kira radio Omputih..aku now kira radio yang selama ni mainkan lagu-lagu Melayu..Katanya mainkan lagu Melayu..tapi kebanyakannya adalah lagu dari Indonesia jerr...

Jangan ambil kira lagi dengan kebanjiran rakyat sana yang mencari rezeki di sini..Kalau hari cuti umum, cuba u all pergi KLCC, Pulau Pinang atau mana-mana shopping mall sure muka-muka seberang ni lah juga yang banyak penuhi ruang...

KENAPA INI SEMUA TERJADI?? tiada kawalan kah pada lambakan ini semua. Bukan aku ni anti INDONESIA..aku dengar juga lagu sana, Cerita sana pun ada juga aku tonton..tapi kalau dah melambak sangat aku rasa macam rimas juga..Aku rasa macam aku ni bukan berada di Malaysia.

Mana perginya orang Malaysia..kenapa orang seberang sana juga yang banyak penuhi ruang kerja di sini..Begitu juga dengan ruang hiburan..Malaysia ni dah tak ada ker drama dan lagu-lagu yang hebat..Aku rasa masih banyak lagi drama-drama atau lagu-lagu hebat milik Malaysia ini lagi...

Kalau u all pergi Indonesia..ada kerrr depa tuuu nak pasang lagu-lagu atau drama-drama Malaysia sehebat di sini...Aku tak nampak pun mereka lakukan sebegitu pada kita ini..Kalau tanya orang sana pun artis Malaysia mana yang mereka kenal..beberapa nama saja yang mereka kenali..dan asyik nama tu juga lah yang mereka ingat..SITI NURHALIZA, SHILA MAJID, SALLEM, SERCH...dan lagu pun lagu-lagu artis ni sahaja mereka ingat dan kenali..

Mereka cukup bangga dengan apa yang mereka ada..tapi di sini..kita terlalu agung-agung kan ciptaan mereka...Buat Video Klip pun kita guna khidmat orang Seberang...Lagu pun kita beli dari pencipta lagu sana...Malaysia???Orang sini seperti tiada apa-apa yang istimewa..Memang ada artis Malaysia yang berlakon di sana..tapi watak yang diberi hanyalah sampingan yang tak beri apa-apa makna pada cerita..

Kalau lah tiada pembendungan yang dilakukan..aku pasti..lama-lama Malaysia akan jadi Indonesia..sebab dah semua benda mula di kuasai oleh orang sana...Kejadian buruk pasti banyak yang akan berlaku. Kalau semua mulai di kuasai oleh orang dari seberang, apa akan berlaku pada kita yer??ermmm....bimbang aku..

Ini hanyalah luahan apa ku rasai..Pandangan ku dengan apa yang ku lihat kini..Tiada niat Provok atau apa saja..aku tak anti INDONESIA..sebaliknya aku hanya berharap agar akan ada pengurangan pada kepincangan ini..itu sahaja...

2 comments:

Tie said...

Ho ho...tabik spring buat AhMoi!!

Tak payah nak tambah lagi...semuanya kak tie setuju. Bagus, bagus!! Nanti mai rumah ambik kopok satu!! Hi hi..

AHMOI said...

kak tie: kopok per kak..bika ker..hehehe..moi nak curry puff..hehee..demand lak budak nih.