CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

December 5, 2008

ANAK-ANAK PART 2

Harini aku nak sambung story semalam..bila tengok anak sedara ku itu, memang ku teringat bagaimana aku didik oleh ibuku...Mak aku seorang yang cukup tegas..kalau "A" katanya..maka "A" lah juga yang dimahukan.

Dulu kalau kerja rumah Mak akan agihkan setiap kerja pada aku dan kakak ku yang lain..Aku selalunya diberi tugas mengemas..sebab kalau suruh masak..HARAP MAAF LAH YERR..memang aku malas..hehehe...aku tak minat laaa memasak niii..aku rasa kerja ni hanya boleh untuk gadis ayu jer..tapi tu DULU lah..lepas-lepas tu barulah aku belajar memasak..hehee..

Aku selalu usik kakak-kakak ku..so selalulah aku kena marah dengan mak aku..Mak aku punya peraturan tersendiri...so rule yang dia buat tu perlu di patuhi...Kini 2 anak buah aku tu lah yang perlu patuhi rule mak aku tu..Mereka ni biasalah budak bandar, kalau tengok TV ikut suka saja..boleh hadap dari pagi sampai malam. Bila duduk dengan mak aku..Haaa..TV hanya 2 jam saja boleh tonton..lepas tu buat aktiviti lain..

Awal-awal monyok jugalah muka budak-budak niii...tapi lama-lama ok pun dah. Mereka boleh terima aturan yang di buat.. Aku harap budak-budak ni akan happy dan menjadi anak yang berguna suatu masa nanti...

4 comments:

Mak Su said...

bagus gaks undeng2 mcm tu :), disiplin

Kaktiny said...

bagus tu rules and regulation camtuh..

camner kaktiny nak 'strict' ngan anak2 hah?.. asik dok tgk citer indon jer ngan maid.. huhuhuhu

Ungku Nor said...

uiishhh..mak awak garang laa..
macam akak gak.

ekekeke

ns said...

huhu..garang ek ;p

takpa utk kebaikan anak2 masa depan juga tu