CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

June 10, 2009

AKU PELUPA....

Baru-baru ni aku pergi renew lesen kereta ku..Cuba teka lesen aku mati dah berapa lama...sure u all terkejut punyalah..dan sure tak caya lah...lesen aku dah mati hampir setahun...tak cayakan..tapi tu lah kenyataannya....Syukur tak kena apa-apa denda...yang aku dapat renungan heran dari pegawai JPJ adalah...hehee...Sure tertanya cam na lak boleh teringat lesen..ceritanya cam ni...Masa tu aku tengah kursus induksi..Aku tengah bosan..bosan sangat-sangat. So ambik dompet lusuhku..membelek segala isi perutnya...sekali terpegang 1 kad yang cukup penting....Kejap ku renung jarak dekat..kejap dijauhkan dari ku..biar betullll...Masih tak percaya..tanya pada member yang dekat padaku...memberku angguk sambil jegil mata padaku tanda marah dan terkejut.. Lihat kembali...YA ALLAH..MEMANG KAD LESEN AKU LAAAAA...LESEN KU TAK RENEW HAMPIR SETAHUN....

Bagai tak percaya aku dibuatnya..tapiiiiiiii........tulah kenyataannya. Aku teringat pada teman blogku KUTAKSEMPURNA...dia pernah lupa renew beberapa bulan...TAPI aku ni lak SETAHUN TUUUUUUUU...

Sepatutnya aku kena hidupkan lesenku pada JULAI 2008..kini dah 2009 tu. betapa tak prihatinnya aku...TERUKNYA AKUUUU...sepanjang 2009 aku telah bawa kereta secara HARAMMM...dengan lesen dah mati. Nasib aku tak kena tahan dengan PAK POLISI. Kalau tak...tak tau lah nak kata. Aku bawa kereta kehulu kehilir...dari UTARA sampai SELATAN tanpa memerhati lesen sama ada dah renew o belum...betapa tak perihatinnya aku kan...aku tak tau lahh kenapa aku suka lupa pada benda penting ini..

SO MACAM MANA YER NAK INGAT TARIKH MATI LESEN KU INI???....

5 comments:

Mak Su said...

maksu pernah juga, tak perasan. tengok2 dah 4, 5 bulan lesen kereta mati. hehehe, tak tahuler camana nak mengingat. kena check sebulan sekali kot

KTS said...

keh keh keh..
ko lagi dasyhat drpd aku...

keh keh keh..


aku skrg renew 2 thn terus... tak tau la, klu smpi due date nya, igt ke tak :D

Kaktiny said...

salam adikku sayang..
oo.. pegi kursus sebulan yer.. hihihi
lupa renew lesen?.. tu tandanya nk kena kawin cepat tuh.. hehehehe..

hmmm... kursus kt MIA yer.. ada ter'jumpa' atau kenal Dr. Shahril Bahrim - Senior Assistant Director kt Ist. Perakaunan Negara tu tak?...

AHMOI said...

maksu : nak check sebulan sekali tak rajin laaa pulak...

kutaksempurna : oooo...ko golak kat aku yerr..mmber aku bg cadangan lekat kat dahi jer lesen tu..hehhee

kak tiny: aminnnn...carikan jejaka tuk kahwinkan dengan moi ni boleh..tp biar dia org yg rajin ingt fasal renew lesen yer.hahhaha...
dr.sharil tuuu tak kenal lah kak...tapikan kak kat sana ada PTD hensem tau.hahaha

AHMOI said...
This comment has been removed by the author.