CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

June 18, 2009

SEMALAM YANG MENGUJI KESABARANKU...

Sabar moi...sabar...ini lah dugaan..inilah juga ragam manusia. Manusia yang tak tau hadap dan budi bahasa..jangan layannn..nanti kau juga sama dengan mereka yang tak bertamadun ini....

Sakit hatiku...bukan kerana kekasih dikebas orang tetapi marah dengan sikap manusia yang tak ada budi bahasa. Aku booking tiket 2 hari lepas. Almaklumlah nak balik kampung lah katakan...Balik naik keretapi...sure lah semangat kalau bab beli tiket. Semalam aku pergi Kajang nak ambil tiket yang aku booking. Sampai di kaunter aku berilah password yang aku dapat melalui telefone pada pegawai kaunter..manis dan sopan...gadis manis itu tolong aku check tiketku..tapi sayang tiket tu tak da dalam senarai booking..dua kali dia tolong checkkan...lastly dia minta aku call balik centrel sebab sana urus booking. Ok ..aku call..mak aiiii...pompuan yang jawab panggilan ku itu cukup lah "TERLEBIH BUDI BAHASA"...aku nak double check sahaja...tapi maki aku dapat..Memang nak kena pompuan ni.

Dia langsung tak minta maaf atas kesalahan yang telah dia buat..Marah dan herdikan diberi...sakit sangat..tapi aku sabarrrrr...aku tak nak jadi bodoh sama. Pompuan langsung tak akui kesalahannya...dia terus letak dengan garangnyaaa...eeee...gerammmm..kalaulah pompuan ni ada depan aku..memang aku lempang sekali lah...cara seorang yang cukup tak ada budi bahasa..Penat jer menteri buat kempen budi bahasa....

Nasiblah ada tiket lagi untuk kelas 2nd klas...terubat sakit dihati..kalau tak da tiket dah sure aku cari pompuan tu sampai lubang cacing....Buat semua bernama manusia..selagi kita didunia hormatilah sesama kita..tak ada yang rugipun...dapat pahala berlipat kali ganda adalah...

3 comments:

Eiba said...

Hohohohohoho...mmg marah sgt...nampak dan terasa..berdenyut2 kat hati nie hah...sabarrr...sabarrr moii...Jgn mareee arrr sangat..nanti bf larik laju2....

Adry said...

ish ish ish... hampeh tul orang tu ek... buat la kerja betul betul kan... yang dok marah orang plak apsal... huhu... sabar sabar...

Unknown said...

ahmoi,

sabar ye ahmoi.... manusia ni bermacam ragam. kadang2 disebabkan sikap mereka kita pula yg naik angin.....

lain kali laporkan aje ke HR mereka...