CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

June 1, 2009

KEMBALI BERBLOG....

Salam buat semua...hari ni aku kembali bekerja setelah hampir sebulan aku dikurung di IPN, Sabak Bernam mendengar ceramah..hehehe..tapi kan bila masuk balik kerja..YA ALLAH..bertimbun beb...adoiiii...ngan nak jawap soalan audit yang bertimbun n semak akaun lah..buat surat itu ini lah..buat aku fening saja... Sebulan induksi memang macam-macam aku rasa..ada yang manis cam gula..pahit cam hempedu pun ada...u all tau...1st time sampai IPN..aku rasa macam orang terbuang saja..yer lah..tempat kursus aku tu jauh nuuuunnnnn di ceruk Sabak Bernam..Tiada kampung yang berhampiran..yang ada hanyalah laut, hutan dan Politeknik Sultan Idris..tu pun 1KM dari IPN...Tapi walaupun di ceruk kemanisan tetap ada setelah dua tiga hari duduk di sana... Nama lagi kursus kan..so tak kan lekanglaaa dengan aktiviti ceramah...dari pagi sampai malam hari-hari dengar ceramah dan LDK (Latihan dalam kumpulan)..time LDK group aku lah paling gelong n glemor..hehehe...Time induksi ni setiap peserta WAJIB buat Pengucapan Awam...masa ni lah semua tak leh tido malam n tak lalu makan..tapi aku tetap setia dengan makan..hehehe. Semua peserta hebat masa pengucapan awam tu..kecut perut aku dibuatnya...almaklumlah...aku ni kan PEMALU...hahhaa....pening mencari tajuk dan topik nak dibentang..akhirnya lagi 2 hari nak pengucapan awam aku dapat tajuk agak best..dan atas sokongan yang diberi oleh teman-temanku, aku berjaya lakukan yang terbaik masa tu... Time kursus..tido cukup kurang...sebab we all juga ada Majlis Makan malam pada 22hb...Majlis tu cukup bermakna buat kitorang..Aku yang tak pernah berlakon aleh-aleh kena berlakon...adoiii maluuunya...tapi buat tak malu jap lah..hehe..Alhamdulillah..majlis makan malam tu berjalan lancar dan dapat pujian dari Pengarah...bayangkan dalam masa tak sampai 2 minggu kami perlu buat yang terbaik tuk majlis tu. Aku adalah orang yang bertanggungjawab mengurus kelancaran persembahan pentas. Syukur sangat-sangat sebab semua peserta kursus cukup sporting n bagi komitmen yang baik...i love u all... Time riadah...aku ngan member banyak habiskan masa dekat Pantai mencari kulit kerang. Tenang rasanya bila hadap pemandangan laut nih. Dekat IPN ada disediakan basikal..so dengan basikallah aku ngan member yang lain merayau...dari pantai sampailah jalan-jalan lihat kampung orang sabak bernam. Kampungnya cukup cantik ngan penduduknya cukup ramah n baik. Lagi 4 hari nak balik Putrajaya, aku dapat minum air kelapa cukup puas. Sabak Bernam yang kaya dengan Pokok Kelapa memang best. Aku ada berkenalan dengan sorang makcik ni. Dia jamu air kelapa sampai tak terminum dibuatnya. Memang puaslah aku layan air kelapa masa di sana.. Kini bila kembali ke Putrajaya..semua tu adalah kenangan terindah yang tak mungkin aku lupai. Cukup indah dan tenang berada di sana...dan aku pasti akan kembali ke sana dalam beberapa tahun lagi....I LOVE IPN... gambar aku kat sana besok-besok aku letak yer...

7 comments:

ns said...

welcome back...heheh..

selamat maju jaya berblog ye..;p

ross said...

best pe dok ipn..mkn ajer..tgk en razif dh makin gemokss..kena belakon gak ekk??jd pe?

AHMOI said...

gdiz: yes..i'm back...lama siottt tak lyn blog.hehe

ross: yaaa..mmg en.razif mkn gemoks cz terlebih "susu wight gain"hahhaa..aku jadi per ek...adoi..malulerrrr...iklan sabun fabulose.hehee

maza said...

hmm yg maza dapat hidu setelah ahmoi balik kursus ialah, kantung beg tangan akan berat daripada hujung2 bulan setiap 25 haribulan.

alhamdulillah. rezeki tu..

tapi elok dipanjangkan ke maza dengan menikmati hidangan Ayam Golek Nara...

hehehe

nak tau lanjut sila ke,
http://mazaaida.blogspot.com/2009/05/kembara-jalanan-ke-nara.html

wakakaka

maza said...

uks! mano lak komen den ni ha. keno tolan ko?! huhuhu

welcome back, welcome back ahmoi.,.hehehhehe

KTS said...

welcome back..

bestnye merayau2 naik basikal... dah lama tak naik basikal..

AHMOI said...

maza : laaa..ayam golek nara ja ka...minta laaa yg lagi best..hehee...paperpun yg moi tau kantong moi just berat 25hb jer..pas tu trs ringan sesangat-sangat dah...hehe